Bucătăria turcească - partea 1. Patru feluri de mâncare din năut

1. Hummus, 
2. salată proaspătă cu ceapă & măsline verzi umplute & castraveți, 
3. ciorbiță cu dovlecei, ceapă și pui,
4. mâncare de năut cu legume și șuncă/kaiser. 
Bon Appétit!
ps. Hummusul este chiar ușor de făcut!
Merci Narcis Virgiliu pentru explicatii. Nu am făcut chiar așa, dacă o să îl fac data viit cum îl faci tu, probabil că o să iasă și mai bine


Din năutul pasat foarte bine și amestecat cu mixerul nu trebuie să lipsească niciodată TAHINI - pasă de susan, lămâie, sare, piper și dacă aveți, chimion, apoi ulei de măsline, și la final se presară condimente orientale - nu uitați că sunt mai multe rețete de humus, în funcție de țară - libaneze, tunisiene, egipetene, turcești, indiene etc, după gust.


În supă se pot pune mai multe feluri de paste, eu am ales această formă. Eu am prăjit un pic ceapa, dovlecelul, apoi le-am pus la fiert în năutul ce se fiersese deja, apoi am pus pastele, apoi la final, lămâie sau ceva acru, castaveți murați tăiați foarte mic, leuștean, pătrunjel, și la final puiul deja pregătit la tigaie - eu l-am făcut în sos de bere - , ca să nu se înmoaie.
d










Să nu uităm usturoiul niciodată pentru humus!!!





Notă pentru profesioniști: Rețeta lui Narcis Virgiliu pentru humus.: eu imi fac humusul asa: las de seara nautul la inmuiat, ii schimb apa de vreo 3-4 ori si il amestec bine ca sa se desprinda nu doar la fierbere acea pielitza care inveleste boaba de naut  A doua zi fierb nautul la oala de presiune 3 ore, in doua reprize. Este foarte important sa-i schimbi o data apa din acest motiv il fierb in doua reprize + ca in repriza doi pun la fiert si 3 morcovi mari si o jumatate de tzelina mica sau albitura. Cat timp fierbe, calesc ceapa impreuna cu dovleac dat pe razatoare, condimentez cu sare si boia dulce. De ce pun si boiaua la calit ? Pentru a nu ramane grunjoasa dupa mixare Buuuuuun, intre timp s-a fiert nautul, am totul pregatit pentru mixare, evident intre timp am curatat si usturoiul, le pun in robotul cu cutzite, cu mixerul nu iese pasta, deci nu recomand si apas "ON" lasand pana la omogenizare. Gata, pofta buna ! In cazul in care vrei sa arate frumos in farfurie sunt sigur ca te descurci :-)))) Hai ca-ti spun, poti presara niste boia si ornamenta cu o frunza de planta aromatica, ce vrei tu si ai in curte sau la geam ;-))) Succes !

Comentarii