Sarmale din frunza de vitza de vie cu orez, ciuperci & carne de pui

Intr-un vas  mai mare punem carnea de pui tocata, adaugam  o parte din ceapa calita ( cealalta parte o vom imprastia printre sarmalute , cand le asezam in vasul de lut ), orezul,  sare, piper, cimbru, patrunjel si ciupercile tocate. Mai putem adauga putina pasta de tomate. Amestecam  totul , iar din carnea astfel preparata formam sarmalutele.
Eu am pus orezul in compozitie si l-am lasat o seara la inmuiat....

Carnea am tocat-o singura, dar putem lua si carne tocata din comert...




Amestecul de umplutura poate fi un pic calit pentru gust, sau nu daca tineti la silueta...

Eu am cules frunzele din gradina si api le-am lasat in zeama de muraturi/ otet. Apoi trebuie sa fie spalate.

Desfacem frunzele de vita-de-vie , le stoarcem bine de saramura si le tinem 2 minute in apa calduta, sa se mai duca sarea.  Luam cu mana putina carne pe care o plasam  in zona petiolului, unde frunza e mai groasa,  astfel incat cand rulam sa terminam cu varful frunzei, care este partea cea mai fina.        
Impaturim frunza, avand grija sa strangem bine capetele, pentru a nu se desface sarmaua la fiert.




Adaugam apa in vas - eu am folosit niste supa de pui -, astfel ca in timpul fierberii sarmalele sa fie cuprinse bine de lichid. Fierbem sarmalele la foc mic, in vasul neacoperit, cca. 40 minute.

Servim fierbinte, cu smantana sau iaurt gras.


Comentarii