Orez indian a la Ioana & pui in sos marinat picant


Orezul indian, dar facut in stilul meu, a iesit demential. Niciun bob nu s-a lipit. Cu toate acestea, spre deosebire de gustul orezului indian autentic, eu nu am pus cuisoare, ... pe scurt, dulcegarii, ci l-a facut simplu, mai degraba usor acrisor: in uleiul din tigaie am pus ceapa si usturoi verde, apoi orezul - nu l-am pus deloc in apa inainte de asta! l-am pus direct in tigaie - apoi am mai adaugat 3 ardei iuti murati - taiat marunt -, un pic de capia rosu - sau ardei rosu, un pic de ceapa rosie - totul marunt! -(pentru culoare!), piper sfaramat manual nu praf!!!, sare - un pic!, sumac egiptean sau turcesc. Si la un moment dat doua felii de lamaie! Hmmmm Yamii!

Dupa ce orezul s-a facut, se orneaza o farfurie adanca cu foi de salata, se aseaza orezul deasupra, se toaca cateva codite de ceapa verde

Puiul. Punem cateva aripioare sau si picioruse, arse un pic pe flacara ca sa dispara tuleiele, apoi intr-o cana adanca, punem ulei, apoi puiul, apoi peste, din belsug, cozi de ceapa verde tocata cam la 1 cm, piper si cam atat - sarea nu se pune acolo, ci mai bine o punem dupa ce se gateste puiul sau in sos, daca simtiti nevoia.


Sos pui: sosul a fost rece, nu a fost deloc calit. Am pus un ardei iute murat si unul nemurat, taiati marunt, cu seminte cu tot, piper - vreo 10 boabe sparte, sare, hummus sau sos de susan, daca vrem boia sau chili, un pic din zeama de orez cqare se face si evident bulion.
In timpul asta, dupa ce am eliberat tigata de orez, nu o spalam - ci doar curatam ff bine ca sa nu fie nici macar un bob de orez in ea - , punem deasupra ulei, lasam cateva secunde, apoi aruncam puiul semi gatit in tigaie. Coditele de ceapa verde gatite se pun in sosul de bulion. Din cand in cand ungem puiul pe toate partile cu sosul respectiv. Cand despicam usor puiul pana la os si nu mai este rosu, atunci s-a facut.
Asezam puiul peste orez, apoi deasupra punem si un pic de sus, un pic nu excesiv, restul il servim separat.
Se poate servi cu o salata de castraveti, marar, lamaie sau otet de mere, ulei e masline, sare, in care daca vrem sa fie si mai speciala, putem adauga in loc de rosii, masline. Inventia mea, si asta.
JUR, A FOST DEMENTIA DE BUN!

PS. Vreau ca sapatamana viitoare sa gatesc si ceva de Julia Child... Am vazut de vreo 5 ori filmul, m-a fascinat personajul.... si chiar imi doresc sa gatesc ceva bun cum facea ea... Bine, ea folosea mult unt... Hai ca vedem! :)


:)
Va pup!
Duminica placuta mai departe!

Comentarii