Secretul ciorbitei perfecte de pui cu 3 feluri de ceapa si smantana

Dragii mei, nu am mai scris de ceva vreme pe acest blog culinar. Desi, spre rusinea mea, am timp o gramada, spre deosebire de perioada in care conduceam vreo doua reviste, mai scriam la alte doua, aveam o emisiune la un radio, pr-uri si alte multe chestii de facut, acum parca nu mai am timp de nimic aici in Germania, daramite de postat pe bloguri. Bloguri, nu blog, caci am vreo 5! :))
 Unul despre ce fac eu si chestii personale, unul cu fotografii rare si frumoase facute de mine, asta culinar, unul cu amintirile mele din cele 22 de tari si locuri extraordinare pe unde m-am plimbat, si inca unul (care probabil nu intereseaza pe nimeni..) cu articolele mele din presa, ma rog, cate am putut sa adun din cele cateva milioane de texte tiparite semnate de mine - interviuri, editoriale, anchete facute de mine din 1997 pana acumin 2016 - , cand lucrez la alte doua reviste, dar online.

In timp ce Edy dormea

Dar sa nu ma mai lungesc cu vorba. Ideea a fost ca, desi ieri a fost ziua mea si Edy imi promisese ca azi face el o ciorbitza buna (cum stie el sa faca) (ca este sanatos ca din cand in cand sa lipaim si o ciorbita!!!), Edy a dormit pana tarziu, se facea aproape ora 13.00, asa ca aveam de ales: Ori stau cu mana in fund si nu mai mananc nimic la pranz, ori fac ciorbita de una singura. (Tin sa repet pentru rautaciosii (mai sunt cativa) care carcotesc ca eu fac prea putin din mancarurile de pe facebook sau de pe acest site pe care le pozez, ca niciodata nu am postat fotografii cu mancare care nu a fost facuta de mine!!!!)

Revenind la ciorbita de azi. NU am masurat ingredientele, ci le-am pus dupa ochi:

CIORBITA DE PICIORUSE DE PUI, TREI FELURI DE CEAPA SI ALBITURI SI SMANTANA A LA POPEASCA


(pentru 4 persoane. se face intr-o oala incapatoare)

- 4 picioruse de pui
- un galbenus de ou
- jumatate de cana de smantana
- jumatate de telina mare sau o telina mica
- o ceapa rosie
- o ceapa alba
- un praz
- patrunjel si frunze de telina
- un ardei (nu conteaza culoarea, eu am folosit rosu, pentru ca e cel mai gustos dar si da bine in ciorba cu albituri)
- doi morcovi
- cativa cartofi (3-4 ajung)
- doua lingurite de sare, piper, un pic de cimbru - adaugate dupa ce pui morcovii si telina

Nota: pentru a se respecta timpii de gatire, legumele nu trebuie sa fie amestecate dupa ce le taiem. Le punem pe fiecare in cate un recipient. (farfurie, ceva)
Piciorusele de pui se pun la fiert pe foc mediu. Apoi ne apucam de taiat legumele. In afara de cartofi, pe care i taiem in bucati mai mari un pic, toate celelalte legume vor fi taiate foarte mic, cubulete de cativa milimetri, iar prazul: rondele de cativa milimetri.

Dupa ce puiul da in clocot si ii scoatem spuma, se adauga:
1. Telina &morcovii

Dupa 20 de minute se mai adauga:
2. Ceapa rosie si alba, prazul, ardeiul

Dupa 30-40 de minute se adauga
3. Cartofii

Se mai lasa pana fierbe si cartoful (vreo 10-15 minute), apoi se face intr unalt recipient amestecul din smantana(sau iaurt, daca sunteti la dieta) si un galbenus de ou. Puteti pune si doua sau trei. Amestecul se toarna incetin ciorba pe foc, pana cand se omogenizeaza. La final se adauga patrunjelul si funza de telina, taiate marunt.

Un ardei iute rosu merge perfect la combinatie.
Va doresc si voua pofta buna! :)

NOTA FINALA: Aceasta ciorbita este creatia mea. NU stiu daca a mai gandit cineva sa puna trei feluri de ceapa intr-o ciorbita de pui, poate pare exagerat de pretentios, sau ilogic, dar va asigur ca nu costa nici mult iar gustul final este DEOSEBIT! Vorba aia: detaliile fac diferenta! :)
 VA PUP!

Reteta by Ioana Popescu



Comentarii