Secrete din... bucatarie (partea 1)

Nu mai este de mult in obiceiul meu sa dau din casa secrete. Dar fac o exceptie pentru prietenii mei care adora, ca si mine, bucataria si tot ce tine de gatit. Recent, am fost in vizita la o amica din Stuttgart. O amica care insa nu ma vazuse gatind nicidata. Evident, au inceput haioasele si inerentele glume cum ca nu eu stiu sa gatesc si ca cica mancarea pozata de mine si postata pe FB sau pe acest blog – pe acest blog chiar nu am mai avut timp sa postez, asa ca imi cer scuze fanilor, daca exista, este facuta de alte persoane... M am amuzat si eu, pentru ca daca eram in locul lor cu siguranta nici eu nu as fi crezut! Adica o fata asa de frumoasa, speciala, sexy, desteapta, bogata sa mai stie si sa gateasca?! :))  :) 
Am gatit la repezela ce era prin casa si ce trebuia gatit rapid, si cu ce condimente am gasit, fara sa fiu prea pretentioasa, dar totusi, am incercat sa imi pun anumite accente. Am gatit: pulpe de pui la cuptor cu mirodenii. 
Din pacate, pentru ca am stat toata seara la panda la cuptor – ca nu il mai folosisem pana atunci si nu imi dadeam seama ce ii poate pielea… - evident nu am facut nicio poza :))) . Dar va jur, am facut niste pulpe de pui deosebite, cel putin asa a zis lumea, si jur, erau la masa, in afara de mine, patru persoane plus, jos, sub masa, un catel.  (care a apreciat enormmmm si el ce am preparat). Ce vroiam sa zic este ca noi cei care suntem innebuniti de gatit, nu gatim mereu, nu postam mereu, dar daca e cazul si cand e cazul, facem cele mai smechere mancaruri si evident si dish uri... caci a fost intr un fel anume frumos aranjat platingul cu fripturi... si nu aruncate pe masa direct din tava :D.

Acum insa sa incep postarea despre SECRETE….CULINARE... Multi stiu sau cred ca stiu sa gateasca, dar omit sa faca niste treburi absolut importante in timpul “actului de culineala”. O sa va spun cateva chestii…. Le zic cum imi vin mie in gand, nu ma inspir de nicaieri si nu sunt adepta unei ordini anume atunci cand creezi… Oricum... Nu sunt copiate de la nimeni, sunt de la mine din cap... bagate in cap de fapt dupa ce le am incercat-testat-reusit. 

Daca (si posibil…) le mai gasiti si la alti bucatari smecheri d eprin lume, sa stiti ca nu eu le am copiat de la ei, nici ei de la mine, ci pur si simplu am gandit la fel, ca pana la urma bucataria nu e asa de complicata ptr oamenii destepti. Si acum, iata si secretele cu care v am amenintat inca de la inceputul postarii:
  1. "Cartofii pai" se fac muuult mai bine in tigaie daca ii feliezi si apoi ii fierbi cam 10 minute (cu sare). Scurgi zeama bineee. Bagi cartofii in frigider. Si peste vreo 10-20 de min  sau macar 5 min, ii pui la tigaie in ulei. O sa arate de vis si o sa fie multtttt mai buni si moi si … miammm... imi lasa gura apa!
  2. Cand faci o marinata/baitzul ptr. pui nu e necesar sa tai usturoiul in mii de bucatele si sa il presari pe pui!!!… E nevoie de cativa catei mai mari pe care sa ii strivesti si sa ii asezi in ulei, sub pui. Atat!
  3. Cea mai buna si smechera salata de rosii se face doar cu …rosii! Darrrrrrrrrr, este necesar sa pui pe langa rosii: sare, piper, cimbru, ulei de masline si… busuioc proaspat! (cum am eu in casa si cum ar trebui sa aveti cu totii, chit ca gatiti sau nu!)
  4. Intotdeauna e important ce gust are la FINAL mancarea.. Multi se chinuiesc sa gateasca o gramada de timp… si pun ei sare- dupa cum vad in reteta, si piper si mai stiu eu ce… si la final… mancarea are un gust dubios, greu , salciu, dulceag...scarbos… Sfat!!!! NU puneti condimente dupa reteta! Puneti-le dupa cum simtiti! Puneti ce este bazic, si mai apoi, cand e aproape gata ceea ce gatiti, incercati sa ii gasiti exact spiritul acelui dish… Totul pe gustate!
  5. Orice se poate repara! Si in bucatarie la fel! Am invatat asta in Egipt, in timp ce un egiptean imi stricase o omleta- care se facea pe loc, pentru fiecare client in parte – da, :P eram la un hotel de 5 stele … :D - , si omul a reusit sa repare omleta!!! A fost doar o secunda ingrijorat, apoi a dat cu ulei, cu albus, cu ce a mai dat el – ca nu va zic toate secretele :D - , si la final, omleta mea pe care o crezusem 4 ever and ever peirduta, stralucea in tigaie mai ceva ca cea a Madonnei care era la aceeasi masa cu mine J))  ( Asta cu Madonna e o gluma... :)) )
  6. In orice aluat pe care il faceti bagati un pic de sampanie spre final… daca aveti sampanie. Sau, hai, un pic de bere, daca aluatul e pentru saratele – chestii sarate si nu dulci…

Evident… mai am secrete si ponturi. vreo 1000000. Astea sunt cateva… Sunt trista doar de un singur lucru.. ca lumea, chiar si amicii apropiati, chiar nu CRED INCA ca eu chiar stiu, sau mai bine zis, chiar am invatat sa gatesc… :)

J

Comentarii